zondag 28 april 2024 om 10.00 uur

Eredienst in de Kapel van de Prinsekerk
Voorganger(s): Ds. Iet Buijser

De eredienst is te volgen via facebook (video) of kerkdienstgemist (alleen audio)

VOORBEREIDING
Woord van welkom en mededelingen
Moment van stilte voor gebed en inkeer

Intochtspsalm 98 : 1, 3 en 4
Bemoediging en groet

Gebed van toenadering, lied 280 : 1, 2, 3, 4 en 5
Gebed om ontferming
Glorialied 655

DIENST VAN HET WOORD
Gebed om verlichting met de heilige Geest
Lezing OT Deuteronomium 4, 32-40
Lied 319 : 1, 2 en 7

Lezing NT Johannes 15, 1-8
Acclamatie na de lezingen, lied 339 f

Overdenking
Orgelspel, uitmondend in lied 841

DIENST VAN HET ANTWOORD
Gebeden

Inzameling van de gaven
Uw bijdrage is welkom op bankrekeningnummer
NL95 INGB 0000 1464 29 t.n.v. Wijkgemeente De Prinsekerk.
Tenzij anders aangegeven worden de bijdragen gelijkelijk verdeeld over de drie collectes.

Slotlied 653 : 1, 5 en 7

WEGZENDING EN ZEGEN
Amen (gezongen)

We collecteren vandaag voor Vluchtelingenwerk Nederland.
Dit is wat Vluchtelingen werk voor kinderen doet:
Het verblijf in een asielzoekercentrum (azc) en in (crisis)noodopvanglocaties is vaak een onzekere en spannende tijd voor vluchtelingkinderen. Kennis over hun situatie zorgt voor wat meer zelfvertrouwen en een gevoel van controle: ze kunnen een beetje vooruit kijken en weten zo ongeveer wat hen te wachten staat. Daarom praten we met deze kinderen tijdens wekelijkse bijeenkomsten, op een kindvriendelijke manier, over allerlei onderwerpen die hen aangaan. Ze kunnen er vragen stellen en hun verhaal kwijt. Daarnaast houden de vrijwilligers een het welzijn van de kinderen in de gaten en verwijzen zo nodig door naar andere instanties.
We zorgen in Nederland niet goed voor onze vluchtelingen. Vluchtelingenwerk Nederland maakt het leven voor hen een klein beetje meer leefbaar en dat is onze steun waard.