De Paraplu De Paraplu

Diaconaal Project de Paraplu

In de Agniesebuurt op de Noordsingel staat inloophuis de Paraplu. In 2011 is de Paraplu gestart. De diaconaal medewerker van de Prinsekerk is Renate van der Velden. Samen met collega Joke Bijsterveld van de Rehobothkerk, coordineert zij de Paraplu. De vrouwen uit Noord en soms ook daar buiten, kunnen terecht voor een kopje koffie, naailes, een schildercursus etc. Ook wordt er eens in de maand een themabijeenkomst georganiseerd. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld: diabetes, omgaan met geld, de verkiezingen, levensreddend handelen.

Er wordt ook praktische hulp geboden door het aanbieden van hulp bij moeilijke brieven van allerlei instanties. Er zijn 19 vrijwilligers die helpen bij het draaiende houden van de Paraplu. ‘s Middags rond half 1 wordt er op donderdag een gratis lunch geserveerd. Mooi ook om met vrouwen vanuit verschillende culturen gesprekken te voeren in een positieve omgeving.

Op vrijdagochtend wordt er in vier verschillende niveaugroepen Nederlandse taalles gegeven.

Onze bezoeksters zijn bij ons geen probleem, maar mens!